7 juli 2010

Tävling hos pysseltagen

Pysseltagens månadsutmaning är en "måste"-utmaning. Utifrån en bingobricka får man välja en rad med olika "pyssligheter" som man måste ha med på sitt tävlingsbidrag - jag valde en rad med 3D-lack, Rosett, Bokstäver, Något turkost och Wellpapp.

Wellpappen har jag målat vit, lite slarvigt för att få lite"shabby chic" känsla som jag tycker passar ihop med bilden. Jag har stansat ut bokstäver med cuttlebugen och sedan 3d-lackat dem. Det prickiga pappret och bandet med "bollar" är turkost - och så en liten spetsrosett som pricken över i. Det syns inte så bra på fotot men vintagebilden har toner av turkost den också... Ibland blir kort så "fyrkantiga", för att få lite mer liv har jag gått utanför ramarna och låtit bilden, pappret och rosetten hamna "utanför". Jag är inget stort fan av kuvert (så länge korten inte skall postas) - jag ger hellre bort kort som de är - då är man inte så beroende av att hålla vissa mått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar