15 juni 2010

Sommartips kryddat med pysselshopping!

Idag missade jag min buss till jobbet! *Suck* Medan jag väntade gick jag in i på Ica och upptäckte nya numret av Magnolia-tidningen i hyllan... så min dag blev ju genast mycket bättre som ni förstår! I tidningen fanns som vanligt massa pysselinspiration men också en liten miniguide till Borås!

Så har ni inte planerat er semester än vill jag så klart slå ett slag för min kära hemstad! Borås djurpark (med ny björnanläggning som invigs idag) Saltemads camping precis vid Almenäs (en jättehärlig badplats), Alidebergsbadet (om man vill bada i pool), Knalleland och Magnolia ligger bara ett stenkast från varandra! Och medan familjen kollar på djur eller tar sig ett dopp så kan ju den pysselsugne ta en liten shoppingrunda på Magnolia! Köper man deras tidning så får man dessutom 20% rabatt på alla Magnoliaprodukter och 10% på resten av sortimentet!

Se dessutom på att boka in er Borås-vistelse på en torsdag! För då har vi nåt som kallas för Sommartorsdag i Borås! Det kommer massa bra artister och spelar på stora torget -helt gratis! (kolla in spelschemat på http://www.mittiboras.se/) Vill man shoppa så håller butikerna kvällsöppet! Vill ni dessutom äta på stan så kan jag varmt rekommendera Babbels restaurang, de har SÅ goda tapas! Är det fika som gäller så ta er till Sandwalls plats och Café Viskan.

Själv så passade jag på att shoppa loss på Magnolia på väg hem från jobbet idag...







1 kommentar:

  1. Vad snygga papper.
    Ska se om jag kan få tag i tidningen i dag när jag ska handla.
    Hade tänkt ett besök till Magnolia på tisdag. Det blir väl någon stmpel och lite papper och annat smått och gott.

    Varma hälsningar

    SvaraRadera