24 juni 2010

Virkad korv med bröd

Igår fick jag för mig att jag skulle virka en korv med bröd! Det skall bli en present vi skall ha med oss imorgon. De vi skall fira midsommar hos har nämligen en alldeles egen "korvbod" på tomten (ett omgjort förråd) de har fått ihop alla möjliga korvkioskprylar, bland annat såna där hängande ketchup och senaps-behållare - men nån virkad korv tror jag minsann inte att de har! Lite svårt att hitta en bra färg till korven bara - så det fick bli en dansk variant!

Måste dessutom berätta att jag blev en lycklig vinnare av en stämpel hos "Biggan". Det är en av de nya somriga stämplarna från stämpelgården - jättefina - så nu ser jag fram emot nästa veckas besök från brevbärarn!

Nu har vi ätit lite "riktig" korv med bröd - så mätt och belåten skall jag traditionen trogen binda oss varsin midsommarkrans tills imorgon! Hoppas det fina vädret håller i sig!

Kram från mig!

1 kommentar: