30 juni 2010

Sommar = jordgubbar!

Jordgubbar = Sommar! Jag skulle gärna kunna äta jordgubbar varje dag nu! Hos pappersbiten så består juni månadsutmaning av att skapa något på temat "sommar". Så länge jag minns har jag älskat att plocka bär. Jordgubbar, hallon, blåbär, smultron, björnbär, lingon -you name it! Mitt tålamod (som ingen vet varifrån jag fått) kommer väl till pass och man får nästan slita mig från snåren om inte hinken är full! Nu håller jag tummarna för ett riktigt bra bär-år!

Tyckte att det passade bra med prickiga kläder till Tilda när hon plockar bär - om inte annat så brukar barns kläder bli fläckiga av bärplockning! Stövlarna har jag 3d-lackat för att de skall se nya och fina ut. "Jordgubbarna" i hinken består av pärlor som jag limmat fast.

Jordgubbspappret kommer från Magnolias serie "Lazy summer days" - så himla fina små gubbar!

3 kommentarer:

  1. Så nydelig et sommer kort!!

    ;0)Gry-Beate

    SvaraRadera
  2. Vad kul med bloggarna!! Tack för din kommentar hos mig, nu har jag híttat hit till dig. Massor med fint som du gjort!! och nu ska jag titta vidare här och kommer tillbaka..
    // Karin

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket sött kort! Jag gillar verkligen din blogg, du skapar så fina saker!
    Pling

    www.plingtjingeling.blogspot.com

    SvaraRadera